Támogatói jegy
Iskolánk áprilisi suli bulijára támogatói jegy vásárolható a portán, illetve az osztályfőnököknél.
A teljes bevételt egy új tornaszoba létrehozására fordítjuk. Köszönjük segítő szándékát!
Iskolánk áprilisi suli bulijára támogatói jegy vásárolható a portán, illetve az osztályfőnököknél.
A teljes bevételt egy új tornaszoba létrehozására fordítjuk. Köszönjük segítő szándékát!
Jó egészséget!
Egészség hete: 2014. 02. 17-21.
Vérnyomás-, vércukorszint mérés: 02.18.
Véradás: 02. 21. 10:00
Sok érdekes előadás lesz még a témához kapcsolódva.
2014. január 1-tõl az étkezési térítési díj változik.
A kedvezményes 200,- Ft-ról 205,- Ft-ra,
a teljes 400,- Ft-ról 410,- Ft-ra.
Kedves papírgyûjtõk!
Elsõsorban szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki hozzájárult a papírgyûjtés sikerességéhez. Sikeres volt, mert együttes erõvel összesen 5960 kg papír kerül újrahasznosításra, ez kb. kétszer annyi, mint az elmúlt évi (értéke 131 120 forint). Ennek a kellemes mellékhatása, hogy az osztálypénzekbe bekerül egy kis pénz, attól függõen, hogy mennyire voltatok aktívak. A diákönkormányzat részére 15 000 forintot adtunk.
KatonaSuli-s diákok a tatai Lövészdandár laktanyájában 2014.január 29-én
Hóesés kíséretében érkeztünk meg a MH 25. Klapka György Lövészdandárhoz Tatára a KatonaSulis gyerekekkel és azokkal a diákokkal, akiket érdekel az iskolánkban folyó KatonaSuli program.
2013. 12. 13. (péntek)
HELYE: fsz. 1.
KÍNÁLATUNK: mézeskalács, kézzel fõzött szappan, gyöngy-, fémékszerek és sok egyéb apró ajándéktárgy, amivel örömet szerezhetsz szeretteidnek.
MINDENKIT VÁRUNK!
Az Oktatási hivataltól a következő tájékoztatást kaptuk a Zsigmondy Gimnázium iskolai lemorzsolódással kapcsolatos értékeléséről.
Tájékoztatjuk, hogy a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) alapján meghatározott, az iskolai lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző- és pedagógiai támogató rendszerbe történő adatgyűjtés a 2023/2024. tanév I. félévére nézve 2024 februárjában lezárult.
Az Önök intézménye, feladatellátási helyei, illetve az Oktatási Hivatal illetékes pedagógiai oktatási központja által az informatikai rendszerbe rögzített adatok alapján - figyelemmel a Korm. rendelet 26/A. § (3) bekezdésében foglaltakra - a 2023/2024. tanév I. féléve vonatkozásában az alábbiakról tájékoztatjuk.
A 2023/2024. tanév I. félévi lemorzsolódással veszélyeztetett tanulói aránya intézményi szinten: 280 főből 1 fő (0,4 %)
001 - Dorogi Zsigmondy Vilmos Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Gimnázium (2510 Dorog, Otthon tér 3.)
A köznevelési statisztika alapján a 2023/2024. tanév nappalis tanulói létszáma (5-12. évfolyamokon): 280 fő
A 2023/2024. tanév I. félévében lemorzsolódásban veszélyeztetett tanulók létszáma: 1 fő (a tanulók 0,4 %-a)
A félév értékelésénél, minősítésénél a tanuló tanulmányi átlageredménye nem éri el alapfokú nevelés-oktatásban a közepes (3), középfokú nevelés-oktatásban a 2,5 szintet: 1 fő (a tanulók 0,4 %-a)
A félév értékelésénél, minősítésénél a tanuló tanulmányi átlageredménye egy félév alatt vagy a megelőző tanévhez képest legalább 1,1 mértékű romlást mutat: 1 fő (a tanulók 0,4 %-a)
Az illetékes Győri Pedagógiai Oktatási Központ értékelése a 2023/2024. tanév I. félévére vonatkozóan:
001 feladatellátási hely: a gimnáziumban az előző tanév I. félévéhez viszonyítva nem változott az alulteljesítő tanulók aránya. Jelenleg 0,4% mely érték a vármegyei átlagnál magasabb. (Vármegyei átlag 0.24%.). A rögzített adatok alapján külső beavatkozásra nincs szükség, de az eredmény javítása érdekében javasoljuk belső tevékenységek tervezését és rögzítését a Korai jelző- és pedagógiai támogató rendszerben. Pedagógiai oktatási központunk továbbra is készséggel áll rendelkezésre a következő szakmai-módszertani támogató szolgáltatásokkal: Pedagógiai Szakmai Napok rendezvényei, tanévelőkészítő tanácskozások, szakmai műhelymunkák.
Felhívjuk a szíves figyelmét, hogy az iskolai lemorzsolódás megelőzését szolgáló korai jelző- és pedagógiai támogató rendszerben a 2023/2024. tanév I. félévéhez rögzített adatok utólagos módosítására már nincs lehetőség.
Arra kérjük, hogy az intézménye tagintézményvezetőivel, intézményvezető-helyetteseivel a levelünkben foglalt információkat feltétlenül ossza meg.
Az adatszolgáltatás során rögzített jelentések olvasási joggal folyamatosan megtekinthetőek az informatikai rendszerben (https://esl.kir.hu).
Budapest, 2024. április 26.
Tisztelettel:
Urbán Ferenc Ábel
főosztályvezető
Köznevelési Nyilvántartási Főosztály
Oktatási Hivatal
Érettségi vizsgák száma: 110.
Emelt szintű érettségi vizsgák száma: 54.
Előrehozott érettségi vizsgák tantárgyi átlaga: 4,57(középszint:24angol nyelv, 6 földrajz, 4 társadalomismeret, emelt szint: 6 angol).
Az intézmény érettségi átlaga: 3,98.
12. A | Év végi eredmény | Érettségi eredmény |
Magyar nyelv és irodalom | 3,74 | 3,75 |
Történelem |
tantárgyi átlag: 3,92 magyar nyelven: 4,0 angol nyelven: 3,94 |
tantárgyi átlag: 4,33 középszint (magyar): 4,24 középszint (angol): 3,66 emelt szint (magyar): 4,43 emelt szint (angol): 5,0 |
Matematika | 3,19 | 3,44 |
Angol nyelv | 4,76 |
középszint: 4,33 emelt szint: 4,8 |
Célnyelvi civilizáció | 4,38 | 4,46 |
Emelt vizsgák száma | 27 |
12. B | Év végi eredmény | Érettségi eredmény |
Magyar nyelv és irodalom | 3,0 | 3,68 |
Történelem | 3,46 |
középszint: 3,11 emelt szint:3,0 |
Matematika | 2,79 | 3,28 |
Angol nyelv | 3,26 |
középszint: 3,70 emelt szint: 5,0 |
Emelt vizsgák száma | 21 |
2021
12. A | Év végi eredmény | Érettségi eredmény |
Magyar nyelv és irodalom | 3,88 | 3,95 |
Történelem | 4,37 | 3,54 |
Matematika | 3,26 | 3,28 |
Angol nyelv | 3,93 | 4,2 |
Német nyelv | 3,71 | 3,6 |
Biológia | 4,2 | 4,0 |
Földrajz | 4,06 | 3,27 |
Informatika | 3,71 | 4,14 |
Társadalomismeret | - | 5,0 |
Testnevelés | 4,14 | 5,0 |
Fizika | - | 4,0 |
Emelt vizsgák száma | 31 | |
Érettségi vizsgatárgyak tantárgyi átlaga: 3,77 |
12.B | Év végi eredmény | Érettségi eredmény |
Magyar nyelv és irodalom | 3,46 | 3,96 |
Történelem | 2,7 | 2,55 |
Matematika | 2,29 | 2,70 |
Angol nyelv | 3,0 | 3,85 |
Német nyelv | 2,48 | 2,5 |
Biológia | 3,15 | 3,0 |
Földrajz | 3,37 | 3,33 |
Társadalomismeret | 4,0 | 4.71 |
Testnevelés | 4,41 | 4,77 |
Belügyi rendészeti ismeretek | 4,22 | 2,5 |
Informatika | - | 3,6 |
Emelt vizsgák száma | 13 | |
Érettségi vizsgák tantárgyi átlaga: 3,52 |
Összes emelt szintű érettségi vizsgák száma: 44 db
Ebből a felvételi vizsgán 41db ér pontot.
Az iskola szorgalmi időben hétfőtől péntekig tart nyitva. Az iskola igazgatójával történő előzetes egyeztetés alapján, szombaton és vasárnap is nyitva tartható az iskola és a sportudvar.
Az iskolában a tanítás a nappali tagozatos tanulók részére 7 óra 15 perctől 15 óráig folyik.
Az iskolai tanulók részére az étkezést 11:00-15:00 között kell lebonyolítani.
A tanítási idő kezdete nulladik óra esetén 7 óra 15 perc. A tanítási órák idejét a házirend és az órarend tartalmazza.
A szorgalmi idő előkészítése az augusztus 15-31-ig tartó időszakban történik. Ebben az időszakban kell megszervezni a különbözeti vizsgákat, az osztály-vizsgákat és a javítóvizsgákat. Különbözeti- és osztályvizsga szervezésére rendelkezésre áll december 2. hete is.
A nyári szünetben a tanulók ügyeinek intézésére minden hét szerdáján 9:00 órától 14:00 óráig ügyeletet kell tartani.
Az iskolában reggel 7:30 órától délután 13:00 óráig az iskola igazgatójának vagy helyettesének az iskolában kell tartózkodnia.
Szorgalmi időszakban az intézmény nyitása: 6:45
zárása: 20:00
A szóbeli felvételi vizsga beosztása elérhető lesz a honlapunkon. Akinek legalább B1 szintű nyelvvizsgája van, és ennek másolatát a szóbeli felvételi vizsga előtt eljuttatta az iskolához (pl. csatolta a felvételi laphoz), nem kell megjelennie a felvételi vizsgán, automatikusan megkapja a maximális pontot az angol felvételire.
Hasznos tudnivalók
Elvárható nyelvtani ismeretek:
Szóbeli vizsga menete
1. rész Olvasott szöveg értése (10 perc)
Felkészülés egy 120-150 szavas terjedelmű angol nyelvű szöveg magyar nyelvű összegzésére.
2. rész Beszédkészség (10 perc - vizsgabizottság előtt zajlik)
- Bemelegítő beszélgetés (nem képezi az értékelés részét).
- A felkészülés alatt megismert angol nyelvű szöveg magyar nyelvű összefoglalása.
- A közzétett társalgási témakörök valamelyikére épülő tétel önálló kifejtése.
A vizsga értékelése
A szóbeli vizsgáért maximálisan 20 pont kapható.
A vizsgáztató tanárok a következő szempontok szerint pontozzák a felvételizők teljesítményét:
Kommunikatív érték
0 pont: A vizsgázó nem vagy csak szaggatottan, összefüggéstelenül kommunikál idegen nyelven.
1 pont: A vizsga során a vizsgázó egy-két kivételtől eltekintve nem képes sem önállóan, sem kérdésekre válaszolva kommunikálni.
2 pont: A legalapvetőbb témakörökben is ötlettelen, csak szegényes szókinccsel és mondatfűzéssel kommunikál.
3 pont: Nem tud elszakadni a témához betanult panelektől, a vizsgáztatói kérdések megzavarják.
4 pont: A vizsgázó viszonylag önállóan beszél a témáról.
5 pont: A vizsgázó gördülékeny párbeszédet folytat a vizsgáztatóval, jól alkalmazza a mindennapi beszédhelyzetekben szükséges fordulatokat.
Szókincs
0 pont: A vizsgázó szókincse csupán néhány lexikai egységre korlátozódik.
1 pont: Beszédét egyszerű szóhasználat jellemzi, gyakori nem megfelelő a szóhasználat, ami akár az értést is akadályozhatja. Állandó szóismétlés jellemzi.
2 pont: Beszédét egyszerű szóhasználat jellemzi, többször nem megfelelő a szóhasználat, ami akár az értést is akadályozhatja. Időnkénti szóismétlés jellemzi.
3 pont: Beszédét nagyrészt a témának megfelelő szókincs jellemzi. Az időnkénti rossz szóválasztás korlátozhatja a mondanivaló megértését.
4 pont: Aktív szókincsét változatosan és megfelelő módon alkalmazza, a vizsgáztató kérdéseire adott válaszai egyértelműen tükrözik a megfelelő passzív szókincs ismeretét is. Néhol nem teljesen megfelelő a szóválasztása.
Nyelvhelyesség
0 pont: Nyelvhelyesség szempontjából egyetlen értékelhető mondata sincs. Hibái olyan súlyosak, hogy gyakorlatilag nem vagy csak alig jön létre kommunikáció.
1 pont: Nyelvtani szerkezetei nagyon egyszerűek, és több, a megértést jelentősen nehezítő nyelvi hibát tartalmaznak.
2 pont: Beszédszándékait csak egyszerű, időnként pontatlan nyelvtani szerkezetek alkalmazásával tudja megvalósítani (múlt idő helyett jelen idő, egyes szám helyett többes szám stb.) A hibák a megértést alig befolyásolják.
3 pont: A szinten elvárható nyelvtani szerkezetek alkalmazásával és folyamatosan kommunikál, a jelentkező hibák nem következetesen fordulnak elő, olykor javítja önmagát.
4 pont: Nyelvhelyesség szempontjából mondatai kevés hibát mutatnak. A hallgató számára a kisebb pontatlanságok ellenére is könnyen érthető a vizsgázó mondanivalója.
5 pont: A vizsgázó helyesen használja az egyszerű nyelvtani struktúrákat, alig hibázik.
Beszédértés
0 pont: Az idegen nyelvű, normál beszédtempóban beszélőt a vizsgázó a legalapvetőbb témá(k)ban sem érti.
1 pont: A vizsgáztatót gyakran nem érti, illetve félreérti, így a kommunikáció sokszor elakad.
2 pont: Az információknak csak a lényegét érti meg, gyakran visszakérdez.
3 pont: A vizsgázó olykor visszakérdez, de az alapfokon elvárható szókincset és nyelvtani szerkezeteket megérti, ezért a kommunikáció folyamatosnak mondható.
4 pont: Jól érti a köznapi témákban, normál beszédtempóban elhangzó közléseket, csak elvétve bizonytalanodik el.
5 pont: Az alapvető témakörökkel kapcsolatos információkat pontosan, könnyedén képes megérteni, azokra jól reagál.
Kiejtés
0 pont: Sok, általában értelemzavaró hibát vét, hangsúlyozása, intonációja nem felel meg a célnyelv szabályainak.
1 pont: Kevés hibát vét, hangsúlyozása, intonációja általában megfelel a célnyelv szabályainak.