Híreink

Fenntartó

Bemutatkozás

Gimnáziumunk a város egyetlen középiskolája, így kiemelten magas a túljelentkezés. Az intézmény alapítása (1969) óta egyik legfontosabb jellemzője a rugalmasság volt, képzés típusainkat mindig az aktuális városi, területi igényeknek megfelelően alakítottuk. Induló képzéseink jelenleg is a kor elvárásainak megfelelőek: a tanulók általános érettségit szereznek, azonban a felvételizők választhatnak négy tagozatból.

A magyar-angol két tanítási nyelvű tagozaton végzett diákok mindegyike felsőfokú, komplex C1 nyelvvizsgát szerez. A magas szintű angol oktatás eredményeként az emelt angol tagozaton is sok nyelvvizsgát szereznek a tanulóink. Az emelt óraszámú digitális kultúra tagozat felkészít a további felsőfokú informatikai képzésekre. A honvédelmi belügyi rendészeti tagozaton a diákok a honvédelmi alapismeretek és a belügyi rendészeti ismeretek tantárgy tanulása, valamint a Magyar Honvédséggel, illetve a rendőrséggel való együttműködés keretében megvalósított számos külső program hatására jobb eséllyel indulnak a Nemzeti Közszolgálati Egyetem felvételijén.

Pedagógiai munkánk során elsősorban a minél sikeresebb érettségi megszerzésére és a tanulói élmények fokozására, közösségi kapcsolatok kialakítására helyezzük a hangsúlyt. A 11-12. évfolyamokon fakultációk is segítik a felkészülést az érettségi vizsgákra. Tanáraink, osztályfőnökeink és a diákönkormányzat számos programot szerveznek tanulóinknak.

Az iskola korszerűsítésére 2026 során kerül sor: hőszivattyús fűtési rendszer és hőszigetelt homlokzat, központi klíma, napelemek, modern nyílászárók kiépítésével újul meg az épület.

Iskolatörténet – és ami mögötte van

Az iskolaváros, Esztergom közvetlen szomszédságában talán túlzott elvárásnak gondolták, sokan nem is támogatták egy középiskola alapítását. Dorog fejlődése, ipari központtá válása, városiasodása azonban már az 1950-es évektől felvetette a rangos városi cím megszerzésének igényét. A járási székhely is sugalmazhatott új igényeket, s a következő évtizedek fejlesztéseinek meghatározó hajtóerejét adta a beköltözések, a lakótelepek terjeszkedése, a regionális kereskedelmi központtá válás megannyi pozitív ígérete.

A köztudatban egy középiskola jól illett ehhez a fejlesztési koncepcióhoz, a megyei kapcsolatok pedig erősítették a létrehozás esélyét.

1968-ban döntés született a Dorogi Gimnázium alapításáról. Hivatalosan 1969-ben indították az első osztályokat, ám az épület még nem készült el, így a Zrínyi-iskola adott helyet a középiskolának. Első igazgatója Valovics Ferencné lett, aki korábban a Petőfi-iskolában tanított, majd Nyergesújfalun szerzett középiskolai tanári tapasztalatokat.

A kezdet első tanári karát Árkossy Ottóné, dr. Bodri Ferenc, Dániel Elemérné, Gerencsér Jánosné, Horváth Piroska, Huszárik Pálné, dr.Komáromi Szilveszter, Posch Istvánné, óraadóként Bakos Gertrúd és Paczolai Imre alkotta.

1970-ben az Otthon téri épületbe beköltözhetett a felmenő rendszerben gyarapodó gimnázium. A helykihasználás ésszerűsítése és a társadalmi szükségletek rögtön új terveket szültek: 1971/72-es tanévben német tagozatos osztályt indítottak. Sikeres működtetésében Árkossy Ottóné és Komáromi Szilveszter nyelvtanároké a fő érdem.

A középfokú óvónőképzés országos problémája, a beiskolázás nagy távolsága indokolttá tette egy szakközépiskolai osztály indítását is a környék gondjainak kezelésére. 1972-ben megszületett a Dorogi Gimnázium és Szakközépiskola. Sokan máig sem értik, miért szűnt meg később ez a sikeres innováció a városi intézményrendszerben.

Az első évtizedében rang és öröm volt a dorogi és környékbeli iskolák leány diákjainak fogadása, képzése. A minőségi munka főszereplői Szajlai Béláné, Pető Piroska, Reizer Ottóné és a szakmai munkát irányító Székely Zoltán voltak.

1981-től felváltotta az óvónőképzési programot az évfolyamonkénti három osztályos gimnázium kiépítése. A német nyelv mellett már angolt és franciát is tanítottak. 1991-től a környék nemzetiségeinek kínálták a szlovák nyelvű oktatást. Gyakorlati fakultációs tárgyként gépjárművezetés és szállítási ügyintézői ismeretek tanulására is lehetőséget teremtett az intézmény, ezekből a tárgyakból érettségizni lehetett.

Rövid, de sikeres kísérletnek nevezik ma is a 90-es években a humán-reál tagozatok működtetését. A diákoknak módjuk volt képességeik kibontakoztatására. Ha a sikeres felvételi eredményeket tekintjük mérvadónak, akkor ez a képzés volt az intézmény második sikeres periódusa. Ez köszönhető nemcsak a tantestület erőfeszítésének, hanem a település és a környék értelmiségi családjainak is, akik támogatták a munkát és szívesen együttműködtek a dorogi gimnáziummal.

Az 1990-es évektől a fogyatkozó tanulólétszámok egyre gyakrabban kényszerítették a hazai középiskolákat új profilok keresésére; 1996-ban bevezetésre került a hatosztályos gimnáziumi képzés, és a szerényebb tudású tanulóknak ún. „ifjúsági tagozatú osztályt” szerveztek, a 13. évfolyamra pedig számítástechnikai szoftverüzemeltető szakképzést indítottak.

Nehezítette a vezetés dolgát, hogy a kezdeti megyei gazdát 1983-ban felváltotta a dorogi önkormányzat, de 1996-ban ismét megyei fenntartású lett az intézmény. 2012-től a Megyei Intézményfenntartó Központ vette át a gazda szerepét. 2013. április 1-től az intézmény fenntartója a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, 2018 óta az Esztergomi Tankerületi Központ.

Eközben 1989-től Gerencsér Jánosné, 1994-től Belecz László, 2005-től Tauber Gabriella, 2010-től Lőrincz Lívia, majd 2011-től Wágnerné Gálicz Katalin, 2017-től ismét Lőrincz Lívia váltotta egymást az igazgatói székben. 2022-től az intézmény vezetője Vidra Gábor.

Tanárok

Vidra Gábor

igazgató

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Viola András

igazgatóhelyettes

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kara József

igazgatóhelyettes

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Arany András

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Bányavári Éva Gabriella

osztályfőnök 9.A

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Barta Antal

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Dr. Dávid Hlavicka Andrea

osztályfőnöki munkaközösség-vezető, osztályfőnök 11.A

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Faragóné Urbán Teodóra

reál munkaközösség-vezető

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Gacsainé Fajcsi Éva

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Haas Ildikó

osztályfőnök 10.A

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Hajnal Zoltán

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Harmat Eszter

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Horváth István

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kárászné Hurták Ildikó

osztályfőnök 11.B

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kéninger Judit

humán munkaközösség-vezető, osztályfőnök 10.B

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kismóni János

osztályfőnök 12.B

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Mlinkovics Gergő

osztályfőnök 9.B

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Partos-Nagy Eszter Mária

osztályfőnök 12.A

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Soós Tibor

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Stockerné Kovács Judit

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szabó-Molnár Andrea

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Teleki Zsuzsanna

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tolnai Miklós

idegen nyelvi munkaközösség-vezető

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vig Attila Pálné

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Wágnerné Gálicz Katalin

pedagógus

Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítvány

A fizikaszertár fejlesztésének támogatása

A Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítvány 2025-ben kiírt, országosan 100 millió forint keretösszegű „Felhívás oktatási intézmények infrastrukturális fejlesztésére” pályázatára iskolánk is benyújtotta a pályázatát, amelynek keretében 2.229.210 Ft támogatást nyert. Fenntartónk, az Esztergomi Tankerület közreműködésével az eszközök 2025.09.22-én megérkeztek az intézménybe.

A pályázott eszközök régóta fennálló űrt töltenek be: a fizika tantárgyat élményszerűen csak akkor lehet tanítani, ha megfelelő, modern kísérleti eszközök állnak a rendelkezésre. A most érkezett készletek egy része tanári demonstrációs készlet, másik része diákkísérletek elvégzésére nyújt lehetőséget:

  • Mechanikai kísérletező készlet, középiskolai, tanári
  • Elektromosság és mágnesesség kísérletező készlet, 10 darab
  • Hőtani jelenségek kísérletező készlet, középiskolai, tanulói
  • Hőmérséklet mérés és halmazállapot változások, kísérletező készlet, 2 darab
  • Réselt súlysorozat 10x100g,2 darab

Az eszközök beszerzése illeszkedik az intézmény belső infrastruktúra-fejlesztési stratégiájához. Köszönetet mondunk a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítványnak, hogy támogatásával lehetővé tette a fizikaszertár fejlesztését.

A mechanika és a hőtan tanításához közel teljessé vált a tanári demonstrációs eszközparkunk. További terveink között szerepel a tanulói kísérleti eszközkészletek fejlesztése.

Házi feladatok, dolgozatok rendje

A hétvégi házi feladatok szabályai:

Szükségesnek tartjuk, hogy tanulóinknak rendszeresen otthon felkészülési feladatokat állapítsunk meg. Ennek szempontjai:

•             A tanulókat egyéni választásuk, kérésük alapján szorgalmi feladattal segíthetjük, számukra szorgalmi feladatot javasolhatunk.

•             Az otthoni tanulási idő (írásbeli és szóbeli feladatok elvégzésének együttes ideje) maximum 30 percet vehet igénybe egy   tantárgyból. (Ez az idő a tanulók képességei szerint természetesen különböző lehet.)

•             Minden szaktanár tudomásul veszi, hogy a tanulónak több tantárgyból is készülnie kell.

•             Tanítási szünetek idejére nem adunk több házi feladatot.

Iskolai dolgozatok szabályai:

Iskolánkban az alábbi iskolai dolgozatok jellemzőek:

Röpdolgozat

-előzetes bejelentés nélkül íratható,

-az egész osztályt vagy egy-egy tanulót érint,

-az utolsó ill. az azt megelőző kettő anyagrészből íratható,

-értékelését a munkaközösségek határozzák meg.

Témazáró dolgozat

-az egész osztályt érinti,

-egy héttel előre be kell jelenteni,

-minden hiányzó tanulónak pótolnia kell,

-egy nap két témazáró dolgozatnál több nem íratható,

-az osztályozó naplóba piros jegyként kerül és kettő jegynek tekintendő.

A tanuló joga megtudni a szaktanártól a tanulmányi teljesítményének értékelését.

A témazáró dolgozatok ponthatárai egyes tantárgyakból a gimnáziumi és a szakközépiskolai osztályokban is:

Magyar nyelv és irodalom, történelem, angol nyelv és német nyelv

                0-39%   =1

                40-54% =2

                55-69% =3

                70-84% =4

                85-100%=5

Reál tantárgyak:

                0-29%   =1

                30-49% =2

                50-69% =3

                70-84% =4

                85-100%=5

A kijavított és osztályozott témazáró dolgozatát 15 munkanapon belül, az írásbeli számonkérést, írásbeli feleletet és az ún. „röpdolgozatot” a megírást követő egy héten belül ki kell javítani, utána a tanuló megtekintheti, az értékelés szempontjait megismerheti.

Beiratkozás rendje

Esemény Időpont
Az intézmény megküldi a felvételről szóló értesítést a jelentkezőknek és az Általános Iskoláknak 2023. április 28.
Elektronikus beiratkozás a KRÉTA-n keresztül (BKI) 2023. június 1– június 22.
Beiratkozás az intézménybe személyesen 2023. június 23. 8:00–16:00

Tanórán kívüli egyéb foglalkozások

Foglalkozás megnevezése Heti óraszám
Tömegsport 2
Gyógytestnevelés 3
Felzárkóztatás 2
BTMN-fejlesztés 6
Tehetségfejlesztés-biológia 2
SNI-s fejlesztés 2

Létszámadatok

Osztály Létszám Képzés
9. A 36 magyar-angol két tanítási nyelvű,
emelt angol nyelvi
9. B 36 emelt digitális kultúra,
honvédelmi-, belügyi rendészeti
10. A 37 magyar-angol két tanítási nyelvű,
emelt angol nyelvi
10. B 37 emelt digitális kultúra,
honvédelmi-, belügyi rendészeti
11. A 35 magyar-angol két tanítási nyelvű,
emelt angol nyelvi
11. B 33 emelt informatika,
honvédelmi-, belügyi rendészeti
12. A 34 magyar-angol két tanítási nyelvű,
emelt angol nyelvi
12. B 36 emelt informatika,
honvédelmi-, belügyi rendészeti
Összesen: 283