Határtalanul! Erdélyben

A Határtalanul! pályázatnak köszönhetően a 10.A osztály és iskolánk néhány diákja Erdélyben tölthettek el négy felejthetetlen napot. Partneriskolánk a Nagyváradi Szent László Líceum tanulói márciusban voltak nálunk. Erdélybe tartó utazásunk nehézségekkel kezdődött az autópályán történt baleset miatt, de délután szerencsésen megérkeztünk Nagyváradra. A négy nap alatt rengeteg szép helyet látogattunk meg, és sok élményben volt részünk. Szerda délután az erdélyi diákok egy előadással vártak minket, melynek keretén belül megismerhettük Boldog Bogdánffy Szilárd püspök és vértanú életét, ill. munkásságát. Ezután megvendégeltek minket saját készítésű süteményekkel, majd bemutatták iskolájukat és városukat. A szállásunk elfoglalása után megvacsoráztunk és egy kellemes esti sétát tettünk Nagyváradon. Csütörtökön megnéztük a székesegyházat, majd a Mézgedi cseppkőbarlangba látogattunk. Kora este érkeztünk meg Tordatúrra, a szálláshelyünkre. A harmadik napon látogattunk el a legszebb helyekre, de ez volt a legfárasztóbb is. Reggel a Tordai sóbányába mentünk, majd Torockó-szentgyörgyön a várromhoz tettünk egy túrát, ahonnan gyönyörű kilátás volt a környező tájra. A napot a Tordai hasadéknál tett sétával zártuk. Az utolsó napon, Kolozsváron várost néztünk, majd a Királyhágón keresztül indultunk haza. Fantasztikus négy nap volt! Köszönet tanárainknak!